Welcome, Guest. Please Login or Register
YaBB - Yet another Bulletin Board
28.03.2024 at 17:12:30


Page Index Toggle Pages: 1
(Read 3097 times)
Cromwell
Senior Member
****
Offline

We All Love LeedsLeedsLeeds

Posts: 313
Leeds
Gender: female
Emo ja muuta
11.04.2002 at 22:35:37
 
Tää ei liity mitenkään futikseen.

Mä rakentelen uutta PC'tä, ja prossan olis tarkoitus olla AMD XP Athlon 1900 tai 2000 tai 2100, emo olis tällä hetkellä ATX 266Mhz bus etc. (En huoli Pentiumia, eikä ole kokemusta Celeronista, mut AMD on ollu kolmessa koneessa.)

Tähän tulee se kysymys: olisko parempaa emoa tiedossa? Toi on vähän makuasia, edelliseenkin laitoin ATX emon, tosin se on jo vanha, 100 Mhz.

Emoon saa muistia laadusta riippuen 2 tai 3 Gt. Paikkja vaikuittais olevan riittävästi tähän nälkään. (mm 5 PCI, 1 AMR, IDE, 2 serial, 4 USB...)

Onko listalaisilla kokemusta tosta emosta?

Muistit tulee siihen 512 DDR / näytönohjain 64 Mb / 80 Gb kovari. Nää on kaikki vähän vähän auki, yritän tehdä taas sellasen ettei heti tarvis olla uutta osaa ostamassa.

Muutenkin kokemusta ton kokosista näytönohj. tai muista joo mielellään tänne, tai private msg tai email.

Kiitoksia juu.
Back to top
« Last Edit: 11.04.2002 at 22:39:31 by Cromwell »  

Brian: "The first thing you can do for me is to chuck all your medals and all your caps and all your pots and all your pans into the biggest crappity smacking dustbin you can find."
501712  
IP Logged
 
Castaway
YaBB Administrator
*****
Offline


Posts: 490
Oulu
Gender: male
Re: Emo ja muuta
Reply #1 - 16.04.2002 at 06:11:04
 
Heh, säkin olet AMD-ihmisiä Wink

Ihan uusimmista emoista en tiedä kun ei ole taas vähään aikaan (no vajaaseen vuoteen) ollut tarvetta konetta päivitellä, käytännössä melko sama mitä emolevyä käyttää, kunhan on luotettava merkki (ja malli), kuten esim. Asus tai Abit. Noista on kokemusta, MSI:täkin sanovat hyväksi, samoin Epoxia.

Muistikapasiteettiahan noissa kyllä riittää enemmän kuin tarpeeksi oletettuun käyttöikäänsä nähden. Sitten jos sulla ei oo mitään ikiwanhoja ISA-väyläisiä kortteja kuten mulla vanha sotaratsu SB16ASP-äänikortti (vm '93) (josta jouduin haikein mielin luopumaan viime vuonna), vaihtoehtoja kyllä löytyy. Noita ISA-paikkaisia ei nimittäin taida enää saada kuin kaatopaikalta tai museosta Grin

Näytönohjaimista kuten osista yleensäkin saa maksaa laadun/tehon mukaan, eli esim. vaikka GeForce4MX-kortit ovat houkuttelevasti nimettyjä ja huomattavasti halvempia kuin "tavalliset" GF4:et, niillä on enemmän yhteyttä pari luokkaa hitaampiin kortteihin. Vertailevia testejä kannattaa lueskella esim. osoitteista

http://www.anandtech.com/ ja
http://www.tomshardware.com/

Mutta eikai tässä muuta, en oo niin hardispuolen ihmisiä muuten kuin aina silloin, kun tulee oman koneen päivityksen vuoro Smiley
Back to top
 
WWW WWW  
IP Logged
 
Sam
Senior Member
****
Offline


Posts: 359
Oulun lähimaasto
Gender: male
Re: Emo ja muuta
Reply #2 - 16.04.2002 at 08:38:19
 
Juu tuota MSI:tä minä ainakin suosittelen (omistan sellaisen). Erinomainen hinta-laatusuhde!

Näytönohjaimena mulla on Radeonin 7200 TV-Out SDRAM 64Mt AGP! Tuolla olen pärjännyt ihan hyvin, konetta käytän lähinnä hyötykäytössä... olen kyllä lukenut, että tuolla pelaileekin aivan kivasti...

Että sellaista...
Back to top
 
 
IP Logged
 
Cromwell
Senior Member
****
Offline

We All Love LeedsLeedsLeeds

Posts: 313
Leeds
Gender: female
Re: Emo ja muuta
Reply #3 - 16.04.2002 at 17:57:04
 
Tuota noin. Se missä mä istun Ellillä, on suora näkyvyys vastakkaiseen päähän (South Stand) ja sielläkin lukee ISOILLA KIRJAIMILLA että AMD  Tongue

Jeps, emo on nyt sitten Asus Athlon 2000+ with Quantispeed. Hyvä kun tuli viestejä, oli nimittäin jo melkein paketissa näytönohjain GeForce, mut täytyy tutkia, kiitos. ATI Radeon 8500LE tai joku semmoi Wink Dual Head.

Mulla taitaa löytyä ainakin pari vanhaa SB korttia 16/32 ja muita juttuja, hehe, välillä tuntuu että noita osia on liikaakin joka paikassa, mut ku yks koneista on semmoi 486SX/25 ni se tarvii varaosia välillä Wink  Eikä mun Tilt! flipperi pyöri muissa -  Grin

DVD ja kirjoittava tulee erikseen, mä en luota Combiin. Ainakaan tässä vaiheessa.

Joo mut mä voisin puhua tästäkin aiheesta MELKEIN yhtä kauan kuin LUFC:sta, mut olkoon nyt.

Kiitos viesteistä, ne on luettu ja luetaan tarkasti.
Back to top
 

Brian: "The first thing you can do for me is to chuck all your medals and all your caps and all your pots and all your pans into the biggest crappity smacking dustbin you can find."
501712  
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1