Bremner
God Member

Side before self every time
Kangasala
Joulunaikako lie saanut ajatukset niin sekaisin, että uskottelin ensin itselleni tämän pelin olevan vierasottelumme. Tuosta johtuen virittelin jo jotain 0-0 -tasuria veikkaukseen. Mutta tokihan peli kotiottelumme on, joten mietitäänpä uudelleen.
Chelsean puolustus - kera Gallasin, Terryn ja kumppaneiden - lienee tällä hetkellä valioliigan varmin. Viime aikoina pallon saattaminen verkon perukoille Gudicinin ja De Goeyn taakse on osoittautunut useammallekin joukkueelle mahdottomaksi tehtäväksi. Ja kun Chelsean keskikenttä ja hyökkäyskin toimii hyvin - ei ole yllätys että joukkue noinkin korkealla taulukossa keikkuu. Itse pidänkin Chelseaa tällä hetkellä Arsenalin ykköshaastajana - varsinkin kun Pool ja ManU konttaavat kierros toisensa perään.
Mutta kaikella tuolla Chelsean suitsutuksella ei ole mitään merkitystä sille - miten lauantaina televisiokameroiden edessä arvelen Leedsiä vastaan käyvän. Nämä pelithän ovat Aina olleet tulikiven katkuisia, eikä Chelsea ole menestynyt Elland Roadilla aikojen saatossa kovinkaan hyvin. Vielä 90-luvun puolella Chelsean oli hyvin vaikea pelata fyysistä peliä pelaavia joukkueita vastaan - kuten vaikkapa Leeds ja Leicester tuolloin olivat. Nythän tilanne on tuosta hieman muuttunut eikä vastaavaa etulyöntiasemaa Leedsillä enää ole.
Kotiyleisön paineet ovat osoittautuneet Leeds-miehistölle kerta toisensa jälkeen ylivoimaisiksi kantaa ja olisikin varsin helppoa lähteä siitä olettamuksesta että Chelsea pitää verkkonsa puhtaana ja tekee itse sen tarvittavan maalin. Viimeaikojen petraantuneet otteet ovat kuitenkin tuoneet pelaajillemme itsevarmuutta ja kun Chelsea sytyttää aina - niin pelaajat kuin yleisönkin - saattaa tässä pelissä tapahtua mitä tahansa. Itse arvelen käyvän näin:
Leeds - Chelsea 2 - 2
maalit: Kewell, Fowler
|