Welcome, Guest. Please Login or Register
YaBB - Yet another Bulletin Board
29.03.2024 at 14:14:29


Page Index Toggle Pages: 1
(Read 3049 times)
Ossi106
YaBB Newbies
*
Offline

I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 11

Veikkausliiga
12.04.2003 at 19:03:46
 
Tahtoisin tietää, mitä joukkueita lähinnä kannatatte Veikkausliigassa ja kuulutteko johonkin kannatusryhmään, kuten esim. forzaan.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Deano
God Member
*****
Offline


Posts: 930
Tampere
Gender: male
Re: Veikkausliiga
Reply #1 - 16.04.2003 at 13:51:42
 
Mistään kovin intohimoisesta kannattamisesta ei voi puhua mutta pienenpänä olin Tampereen Ilveksen puolella, joten tätä nykyä sitten pidetään peukkuja Tampereen Unitedille.
Sääli vain että kotimaan palloilu on aika karmeaa katseltavaa, asiaa auttaisi jo paljon se että kentät saataisiin hyväkuntoisiksi jo aikaisin keväällä, parempipintaisella alustalla itse pelikin sujuisi paremmin, kun pallo ei pompi jokaisesta mättäästä minne sattuu, viime vuodelta muistan hyvin alkukauden ottelun hjk-haka joka oli suorastaan kelvotonta katseltavaa..
Tarinani hieman rönsyilee, mutta pakko mainita että viime sunnuntaina satuin vahingossa kääntämään kanavan canal+ zapille josta tuli norjan liigan futispeli vikingin ja brynen väliltä.
Peli oli oikein viihdyttävää, katsomo tupaten täynnä(!) ja jopa kenttä oli kelvollisessa kunnossa ajankohta huomioon ottaen. Eli jos kerran norjassa niin miksei vielä joskus meilläkin...
Back to top
 
WWW WWW Lufcdeano  
IP Logged
 
Joke
YaBB Moderator
*****
Offline

And we play all the way
for Leeds United
Posts: 1855

Gender: male
Re: Veikkausliiga
Reply #2 - 17.04.2003 at 21:41:59
 
Olen veli Bow:n kanssa samaa mieltä siitä, että "jos kerran Norjassa niin miksei meilläkin"

Pieni kulttuurikäännös tulee tapahtua ennen kuin....
Mutta toivossa on hyvä elää.

Niin se Joken kotimainen suosikkijoukkue ei liene kenellekään yllätys: KuPS

Kannattajaryhmä on tietenkin Banzai.

Back to top
 

Kannattanut Leedsiä maanantaista 3.5.1965 alkaen, eikä se ole syntymäpäiväni!
 
IP Logged
 
Bremner
God Member
*****
Offline

Side before self every
time
Posts: 1121
Kangasala
Gender: male
Re: Veikkausliiga
Reply #3 - 29.04.2003 at 15:54:36
 
Enpä voi itse kehua kannattavani nykyisistä veikkausliigajoukkueista yhtäkään. Joskus muinoin OPSia kun se korkeimmalla sarjatasolla pelasi. Tulevalla kaudella seuraan paikan päällä lähinnä FC Tarmon ja Kajaanin Hakan pelejä. Kuopiossakin olisi tarkoitus käydä jokin KuPSin ottelu katsomassa jahka kelit hieman lämpiävät.

Kyllähän puitteet - tai pikemminkin niiden puute - on hyvin suuri tekijä kun itse mietin miksei kotimainen palloilu oikein paikan päällä nähtynä jaksa aina kiinnostaa. Avarat yleisurheilukäyttöön suunnitellut stadionit ovat jalkapallon seuraamisen ja tunnelman luomisen kannalta aivan mahdoton yhtälö.

Kotipaikkakunnallani Kajaanissa on suurena ongelmana myöskin jatkuvuuden puute. Joukkueen pelaajien vaihtuvuus on vuosittain suuri ja pelaajat eivät ole enää tuttuja "oman kylän staroja" niinkuin vielä 80-luvulla ja 90-luvun alussa oli. Pientä valoa on kuitenkin näkyvissä täälläkin päin - periaatepäätös uuden jalkapallolle pyhitetyn stadionin rakentamisesta on tehty. Kaupunki tosin venyttää ja vanuttaa rahapulassaan rakentamisen aloittamista  Sad.
Back to top
 
WWW WWW  
IP Logged
 
Ossi106
YaBB Newbies
*
Offline

I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 11

Re: Veikkausliiga
Reply #4 - 22.07.2003 at 14:10:45
 
Siitä onkin aikaa, kun olen viimeksi ollut täällä. Täytyy sanoa, että kun katsoo urheilukanavalta Ruotsin liigan otteluita, niin täytyy kyllä ihmetellä sitä, että naaourissa jengiä on vähintään 10 000/ peli ja peli on erittäin viihdyttävää.
Itse kuulun Forza hjk:hon, en muista kuuluinko tuolloin, kun kirjoitin tämän. Alkukausi oli aivan loistavaa katseltavaa, kun yleisöä oli yli 5000! Varsinkin MyPa peli oli loistava, koska katsojia oli 7000. Kaiken lisäksi Klubi voitti 1-0.
Uskoisin ja toivon myös, että yleisöä tulisi enemmän peleihin muutaman vuoden päästä, sillä Ruotsissakin oli tälläiset yleisömäärät vielä 5-10 vuotta sitten. Masentaa oikein, kun katsoo Leedsin pelejä Canal +:ta ja kuulee, kuinka yleisö pauhaa.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Sam
Senior Member
****
Offline


Posts: 359
Oulun lähimaasto
Gender: male
Re: Veikkausliiga
Reply #5 - 23.07.2003 at 08:00:51
 
En tunnustaudu minkään Veikkausliigajoukkueen kannattajaksi (vielä), mutta Ykkösestä kyllä suosikki löytyy 8) Ehkäpä ensi kaudella sitten Veikkausliigaa.

Satuin parisen viikkoa sitten katsomaan ottelun Göteborg - AIK ja voi sanoa, että pelillisesti ei suurta eroa ole. Samanlaisia oksajalkoja sielläkin näytti olevan kuin mitä kotoisessa Veikkausliigassa. Suurin ero on (minun mielestä) kulttuurissa, joka näyttää vähitellen myös Norjaan kehittyvän. Norjassa työ aloitettiin jo kauan sitten ja näkyviä tuloksia alkoi tulla kun Norja selvisi lopputurnaukseen. Oliko ne nyt MM vai EM, mutta kuitenkin.. Joten sitä se vaatii meillä Suomessakin... Sitten Kun Suomi etenee MM- ja/tai EM-kisoihin niin se varmasti nostattaa meillekkin futisbuumin ja saadaan katsomoihin lisää ihmisiä ja ennen kaikkea lisää rahaa seuroille ja Palloliitolle. En tiedä olenko ihan hakoteillä, mutta minun mielestäni raha on kaiken A ja O!

Eli ei muuta kuin pelejä katsomaan paikanpäälle!
Back to top
 
 
IP Logged
 
Ossi106
YaBB Newbies
*
Offline

I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 11

Re: Veikkausliiga
Reply #6 - 23.07.2003 at 18:58:23
 
Olet oikeassa Sam. Yleisön kiinnostus saadaan herätettyä sillä, että joko Suomen maajoukkue pääsee arvoturnauksiin tai joku seurajoukkueista menestyy eurocupeissa. Tällä tavoin saataisiin rahaa jolla seurat voisivat maksaa suurempia palkkoja pelaajille. Tällöin pelaajat pysyisivät seuroissa pidempään ja saisivat peliaikaa, jolloin he myös kehittyisivät. Näin myös maajoukkue saisi edelleen lisää hyviä pelaajia.
En kuitenkaan usko, että Veikkausliiga tulee koskaan nousemaan sellaiseksi liigaksi, jossa huippupelaajat myös pysyisivät koko uransa, koska euroopan huippusarjat kiinnostavat niin paljon, että ne pumppaavat pienemmistä sarjoista tähtipelaajat pois. Näin pienemmille sarjoille ei jää montakaan tähtipelaajaa jäljelle liigaan.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1