Englannin reissut

Madeley

Well-known member
Olette varmaan useat käyneet "paikanpäällä".
Miten reissut meni?
Miten järjestit matkan, majoituksen yms.?
Mitä opit, vinkkejä ensikertalaisille.

Itse en ole koskaan käynyt (ujo/ raha/ kielitaito ym.) mutta jos joskus...

Olisi tosi kiva kuulla kokemuksia.
 
No eipä ole tullut VIELÄ käytyä. Itse asiassa tänä talvena oli tarkoitus, mutta kun tyttöystävän kielimatka peruuntui, niin taitaa jäädä reissu tekemättä... :(

Mutta pitää nyt vielä tarkastella mahdollisuuksia ... ER on varmaan tosi mahtava paikka...
 

En ole koskaan käynyt, mutta mieli tekee kovasti :) Lähden taatusti heti, kun kukkaro antaa myöten. Tavoitteena on pästä ensi kaudella ennen joulua.
 
Mä luulin että sä olet mun tuttu, mut ilmeisesti et olekaan Pekko, mut ok.

Kysy multa jos neuvoja/apua/vinkkejä tarviit, majoituksen tai lippujen suhteen. Elland Road ensikertalaisen silmin on jotain semmosta, että koskaan et sitä unohda! Ja semmonen juttu, että Leeds muuttaa 04/05 kaudelle siis kannattaa yrittää tulla käymään täällä Stadium of the Gods!
 
Empä taida olla, vaikka olenkin ollut Griffinin jäsen vuosia sitten.
Taisin voittaa jossain arpajaisissakin ja lehtikin tuli. Mutta heikko englannintaito eli vähäinen yhteydenpito taisi väsyttää niin minut kuin sen teitin pj:n ja palasin Ericin rinkiin (oversseas branch). Paluu tietenkin kiinnostaisi...
 
Pääsiäisenä lähdössä ja kohokohtana seurata, kun Scum poljetaan maanrakoon!

Lentoliput ebookers.fi:n kautta, tällä hetkellä hinta noin 280 Ä.

Hotellit ja muiden matsien liput etsitään netin kautta (ym. matsiin by Crommie).

Ei muuta kuin hitunen seikkailumieltä ja matkalle. Todella hienoja tapauksia, voin suositella.
 
Mitenkäs noi lennot menee?  Tuo 280Ä on varmaan Helsinki-Lontoo? Mitenkäs sieltä pääsee helpoimmin Leedsiin? Junalla?
 
Meidän on tarkoitus mennä bussilla ja menoo-paluun hinta näytti olevan n. £20. Kesto n 4 tuntia.

Juna on hivenen nopeampi, mutta kalliimpi. Nyt näytti pääsiäisen halvin hinta olevan £60, huh huh. Edellisellä (ja ensimmäisellä) Leedsin vieraillulla käytin junaa ja silloin hinta oli muistaakseni noin £40.

Voipi olla, että Manchesteriin pääsisi samoilla hinnoilla, mutta tarkoituksena on mennä vielä maanantaina katsomaan Spurs - Leeds, niin Lontooseen lentäminen on OK.
 
Lento HKI-MAN ja HKI-LBA on Leedsin helpoimmat vaihtoehdot, Manchesterista on hyvät yhteydet tänne, ja rautatieasema ja coach asema niin kuin samalla alueella. LBA (Leeds Bradford International) on tossa vieressä  :-/ mut sieltä on vähän surkeat yhteydet keskustaan, pääsee tietysti taksilla. Manchesterista tulee busseja ja junia melkein kerran tunnissa. Coach (bussi) on edullinen, junaan verrattuna ainakin, ja Scumchesteristä juna ja bussi kestää yhtä kauan.

Liput peleihin kannattaa hoitaa etukäteen, on tällä kaudella ollut melkein kaikki loppuunmyytyjä, siis ei kannata luottaa että lipun luukulta saisi. Mut ei noiden lippuvälitysten kautta netistä kannata (jos ei sitten osta suoraan LU Ticket Officesta, mitä olen kuullut ni jotkut lipputoimistot pitävät käsittämättömiä £85 hintoja / lippu, en tiedä saako Leeds peleihin edes noita kautta. Toivottavasti ei, toi on ryöstöä.

Vieraspeliin tarvitsee ns. Striker Card (away card - kuvallinen LU järjestämä ID, mut poikkeustapauksissa  8) pystytään järjestämään asia muuten. Vieraspeleihin liput tulee myyntiin 3-4 viikkoa ennen peliä.

Jos kielitaito olis esteenä, niin mä voin toimia tulkkina, joten siinä meni sekin *hyvä* syy olla tulematta peliin!!! Mä olen aina täällä, lomat pitää pitää kausien välissä.

Tunnelma on aina sellainen, että sitä tuntee olevansa *omiensa* joukossa, ja mikä musta on hauskaa, ni bussikuskit ja ohikulkijatkin kysyy että miten meni peli, kuka teki maalit jne.  
 
Helpointa päästä Leedsiin, on lentää Helsingistä Mancheste-
riin ja sieltä bussilla pari tuntia Leedsiin.
Mikäli saavut kaupunkiin pari päivää ennen, voi lipun käydä
hakemassa leeds shopista, paitsi jos kyseessä on peli
huippujoukkuetta vastaan, jolloin on hankittava se netistä.
Mikäli on varaa yöpyä Hotellissa, niin ne hankkii lipun.
 
Nyt kun Buzz lopetti Helsingin lentonsa ja Ryan Airin tuloa odotellaan, niin SASilla on 4.10. asti voimassa tarjous Hki - London - Hki hintaan 191 euroa. Ei paha hinta.
 
Back
Top