Pelaajia joita ihailet ja arvostat???

BrightWhite

New member
Niin, eli ketkä muiden seurojen, kuin Leedsin, pelaajat saavat sympatiasi??? Nykyiset tai jo uransa lopettaneet...

Omia henk.koht. suosikkeja ovat:Henry: mielestäni Smithin jälkeen ;) maailman paras jalkapalloilija. Uskomaton kosketus palloon,tuulen nopea, tekee ja syöttää maaleja ja on tunnollinen myös alaspäin.

Okocha: Harhautukset ja kikat ovat olleet omankin reenauksen malleja jo vuoskikausia. Todellinen viihdyttäjä. Loistava laukaus.

Ja tietysti Ronaldinho: Melko samat kuin Okochalla + erinomainen maalintekijä ja ratkoo otteluita henkilökohtaisella panoksellaan.

Arvostusta löyty myös herralle nimeltä Alan Shearer.

Tietysti Maradona ja lapsuuden suosikki Jürgen Klinsmann
 
Roberto Baggio.
Mitään syytä en tiedä, mutta nuorempana jalista seuratessa hän nousi suosikikseni.. Varmaan MM94 kisoilla oli paljon merkitystä, silloin sai häntä nähdä ruudussa paljon.

Huvittavaa ajatella, itse olin 10 vuotias kymmenen vuotta sitten, kun kovimmat Leeds fanit täälläkin ovat sauranneet joukkuetta jo pitempään kun minä olen tällä pallolla tallustellut..
No, minun ura onkin vasta alussa ;-)
 
Ensimmäinen nimi joka tulee mieleen on Inter Milanon kapteeni Javier Zanetti.
Menettää äärimmäisen harvoin pallon, ei filmaa, ei tappele tuomioista, media ei erikoisemmin pidä meteliä hänestä mutta katsokaapa interin peli joskus canalilta ja keskittykää hetkeksi Zanettin tekemisiin.
Suurenmoinen ihmisenä, ottaa työnsä tosissaan, loistaa esimerkillään, vapaa-aikanaan auttaa vaimonsa kanssa kodittomia lapsia rahankeräyksillä ym. toiminnalla.
Sääli että mies on lopettamassa uraansa, kyllästynyt futiksen lieveilmiöihin, saatan hyvin ymmärtää miehen tunnot..

Toinen nimi, Lucas Radebe, häneen pätee lähes kaikki samat kuvaukset kuin Zanettiinkin, ei yhtä hyvä pallon kanssa mutta korvaa tuon puutteen taistelutahdollaan.

Listan kolmas, Lothar Matthaeus, ensimmäinen pelaaja jonka koskaan tiesin ja suosikkijoukkueeni Bayern Münchenin ja Saksan maajoukkueen kantavia voimia 80-luvun lopulla, siirtyi interiin ja näin interistä tuli italian suosikkijoukkueeni automaattisesti ja on sitä vielä tänäkin päivänä:)
 
Vanhemmista pelaajista ihailun kohteita ovat vuosien varrella olleet ainakin Kalle Rummenigge, Alain Giresse, Bruno Conti, Andreas Herzog, Arie Haan, Michael Laudrup...no - löytyisihän niitä vaikka kuinka monta. Enimmäkseen ovat silmää miellyttäneet aina sellaiset keskikentän luovat pelaajat jotka pystyvät yllätyksellisiin ratkaisuihin.

Nykypelaajista arvostan ja kenties ihailenkin Bremenin Fabian Ernstiä, Ajaxin Van der Vaartia, Milanin Paolo Maldinia, Juventuksen Zambrottaa ja Udinesen Martin Jörgenseniä. Ihan vain muutamia mainitakseni.
 
Maalivahdit

Oliver Kahn (Bayern Münhen): Uskomaton hemmo, saa joukkueen syttymään! :D

Gianluigi Buffon (Juventus): Yksinkertaisesti paras omalla paikallaan! :D

Puolustajat

Roberto Carlos (Real Madrid): Loistavin vasuri mitä maailmasta löytyy.. :D

Cafu (AC Milan): Loistova pakki!

Alessandro Nesta (AC Milan): Parempi entä Riio, aikalailla samaa kaliberia....

Rio Ferdinand (ManU): Tuumailin kauan laitanko Riion, mutta lopulta päätin laittaa vaikka Riio edustaa ManU:a onhan hän edustanut Leedsiäkin!!!

Keskikenttä

Jari Litmanen (Ajax): Ainut suomalainen listalla... Uskomaton pallon hallinta/ tekniikka ja pelinlukutaito, loistava 90-luvun puolivälissä! :D

Pavel Nedved (Juventus):  :DHyvä vasuri, "symppis", näyttää tunteet; (Champion's League finaalin missaaminen=itki korttitilin täytyttyä... Olen pahoillani Nedved olet edelleen idolini ja tulet aina olemaan.. joten minäkin itken kun maailman paras jalkapalloilija ei ollut Champion's Leaguen finaalissa... :'()

Edgar Davids (Jeventus): Bad boy! Mutta hyvä sellainen...

Hyökkääjät

Javier Saviola (Barcelona): Uskomaton "Mikki Hiiri" kuten Pasi Rautiainen on sanonut; laittaa pallon sisään kun saa paikan. Säväytti minut nuorten MM-kisoissa!

Fransesco Totti (AS Roma): Pelaa hyvin sekä "kymppipaikalla", että kärjessä, lempipelaajani italialaisista.

David Trézéguet (Juventus): Näkisin mieluiten seuraavana hyökkääjä hankintana Leedsiin.. Paras ranskalainen! Henry jää taakse!!! ;D

Pele: Uskomattomia temppuja mitä vanhoilta videoilta olen nähnyt!

Diego Maradona: Jumalan oikea käsi!!! ;)

Edit:

Raúl (Real Madrit)!!!: Kuinka pääsin unohtamaan tämän herran?! Paras viimeistely, eniten maaleja Champion's Leaguessa!! Nämä riittävät minulle ja kun Raúl on vielä vasuri!!!
 
Back
Top