Pelijärjestelmä

Sharkey

Member
Voisiko joku kertoa millä systeemillä Leeds yleensä pelaa ?
Mulla kun ei ole taivaskanavia niin en saa koskaan katsoa Leedsin pelejä, eikä virallisella kotisivulla ole juurikaan juttua tästä asiasta.

Eli tarkoitan että pelaako ne 4-4-2 vai 5-3-2 vai millä järjestelmällä ?

Jos joku tietää niin olisin erittäin kiitollinen pienestä systeemiselvityksestä.
 
Aihettahan on sivuttu aika monessakin topiikissa. Viime kaudella DOL peluutti joukkuetta puhtaassa 4-4-2 -muodostelmassa ja sangen yleinen kokoonpano oli:
Martyn​
Mills    Woodgate     Ferdinand :mad:      Harte​
Bowyer     Bakke     Batty     Kewell​
Fowler     Viduka​

Myöskin Matteo ja Smith saivat paljon peliaikaa. Keane oli koko kauden lähinnä vaihtomiehen roolissa ja useat muut - mukaanlukien Olly Dacourt ja Seth Johnson kärsivät paljon loukkaantumisista.

Tällä hetkellä näyttää hieman siltä, että ET peluuttaisi Kewelliä tulevalla kaudella kärkien takana vapaassa roolissa, jolloin keskikentällä pelaisi kolme pelaajaa. Jos tuollainen peluutus toteutuu, niin ainakin itse odotan suurella mielenkiinnolla systeemin tuomia tuloksia. Kewelliähän peluutettiin jo DOLin aikana paljon "vapaassa roolissa", mutta tuolloin hän oli kuitenkin aina jollain tavalla kytköksissä vasemmalle laidalle. Kewellin potentiaalin ja taidot tuntien hän varmaan nauttii pelaamisestaan juuri kärkien takana jossa saa huseerata vapaasti. Tämän illan Rangers-ottelu antaa varmaankin lisävalaisua siihen millä taktiikalla kauteen lähdetään.
 
Tämän forumin linkki-osastolla on mainittu muutamia tiedonlähteitä. Itse käväisen päivittäin ainakin Leedsin virallisella kotisivulla, TeamTalkin Leedsin osastolla, Planet Footballin ja Soccernetin sivuilla, sekä joidenkin englantilaisten sanomalehtien sivuilla. Tämän lisäksi tietoa löytyy mm. kuuntelemalla tiettyjä englantilaisia radiokanavia, esim. Talk Radio UK, TeamTalk 252 ja BBC Radio 5.  Ja vielä löytyy muutamia forumeja ympäri maailmaa (varsinkin Englannissa), jossa Leeds-fanit keskustelevat keskenään.

Eihän noita eri web-sivuistoilla esitettyjä tietoja kannata tietenkään sellaisenaan nielaista - vaan filtteroida ja käsitellä ne mielessään. Varsinkin "varmat siirtohuhut" menevät yleensä metsään niin että rytisee. Onneksi meillä Leedsissä ei ole sentäs Spursin kaltaista tilannetta, jossa lähes joka viikko saadaan ostettua - tai ainakin "melkein saadaan" huippunimiä. Rivaldo ja F.Morientes viimeisimpänä.  ;)
 
Okie dokie.
Käyn kyllä joka päivä kattelemassa muutamia saitteja futiksesta ja nimenomaan Leedsistä mutta en ole löytänyt vielä paikkaa missä kerrottaisi pelijärjestelmistä.

Rivaldosta puheen ollen onneksi Ridsdale ei halunnut häntä Leedsiin. Brassit ei minusta sovi brittifutikseen.

Ei muuta kuin.... tsemiä.  :)
 
Niin no joo - mitä noihin pelijärjestelmiin tulee, niin tieto niistä pohjautuu omin silmin saatuun tietoon (tv:stä tulleet matsit), otteluraportteihin radiosta ja webistä sekä eräänlaiseen mutu-tuntumaan siitä millä paikoilla tietyt pelaajat todennäköisimmin pelaavat / Venables heitä peluuttaa.
 
Tosta tämän kauden pelijärjestelmästä sen verran että, mul on sellanen kuva jotta taktiikka on 4-4-2. Muutoksena aikaisempaan on että keskikentän keskustassa pelattais ylemmällä- ja alemmalla keskikentällä, eikä niinku vierekkäin kuten yleensä.
Oma suosikkini:

Robinson

Harte
Matteo
Woodgate
Mills

Kewell
Dacourt(alempi)
Keane(ylempi)
Bowyer

Viduka
Smith

Toimisko???
 
Saisko vielä kysyä että mistä löydätte tietoa lällaisista asioista ?

Liityin joskus muinoin Leeds Unitedin fanien postistuslistalle (mikä lienee virallinen nimi) ja siellä on muun roskan seassa myös spekulaatioita pelipaikoista ja pelijärjestelmistä.

Itse olen ymmärtänyt myös, että ainakin DOL:lla oli "ylempi ja alempi keskikenttä". Puolustuslinjan edessä ovat pelanneet ainakin Ollie, Batty ja muistaakseni joskus Bakkekin.

terv Joke
 
Niin, tuon mainitsemani listalleliittymistavan olen unohtanut, mutta serverin nimi on

leeds-united@listserv.team17.com

ja onnistuisikohan liittyminen  lähettämällä em. serverille viesti jossa on "join".

Saat Cromwell tarkentaa...

terv Joke
 
http://www.leedsfans.org.uk/leeds/list/index.html

<quote>

To subscribe, send a message to majordomo@bremner.team17.com which says

SUBSCRIBE LEEDS-UNITED

</quote>

Listalla tulee joku parikyt viestiä päivässä vähintään, ja joskus paljon enemmän, joten jos ykköspostilaatikkoon listan tilaa niin kannattaa email-klientistä laittaa ainakin jonkinnäköiset filtteröinnit päälle ;D Listan viestien otsikoihin ympätään "LU: " automaattisesti, jonka mukaan jakelu eri kansioon toimii ainakin minulla kohtuullisesti.
 
Back
Top