Näyttää pahasti nimittäin siltä, että T. Venables pudottaa meidät vielä kakkoseen
Ei kai nyt ihan Kakkoseen saakka kuitenkaan ...e ?
Hankala tilanne kaikenkaikkiaan. Vaikka itse olen Venablesiin epäilevästi alusta asti suhtautunutkin, niin Pätevä mies pitäisi olla katsottuna valmiiksi mikäli potkut meinataan ET:lle antaa. Eddie Grayta varmaankin pelaajat kunnioittavat, eikä hänen edellisestä managerointikaudestaan 80-luvulla ole pahaa sanottavaa. Mutta hieman on sellainen tuntu, että hän saattaisi olla liian "kiltti" Leedsin manageriksi. Siksi olen itse hieman epäilevällä kannalla hänen suhteensa.
Vaikka Ridsdalea ei enää nimitettäisikään puheenjohtajaksi, ei se mielestäni tarkoittaisi sitä että Venablesinkin aika olisi ohi. Ja itse pitäisin kyllä yhä edelleen mieluiten Ridsdalen puikoissa kuin jonkun Newcastlen kaverin - en muista hänen nimeään (Shepherd ?). Ridsdale On kuitenkin mielestäni aito Leeds-fani, sen hän on osoittanut useampaan kertaan. Tapaus Venables on ainakin tähänastisen perusteella häneltä selvä moka, mutta että pitäisikö sen perusteella vaihtaa puheenjohtajaksi joku tuntematon kaveri, joka saattaa viedä seuran vielä pahempaan ahdinkoon ja on kiinnostunut pelkästään osakkeenomistajien edusta - kuin sitten kannattajista ?
Leedsin kannattajana on tietty tottunut siihen, että oman seuran on oltava maan terävimmässä kärjessä, eikä tämänhetkinen tilanne voi siksi tietenkään ketään tyydyttää. Mutta itse olen hieman sitä mieltä, että muutoksen on tässä tilanteessa lähdettävä myös pelaajista itsestään. Venablesin pelaajavalinnat ovat osin olleet mielestäni aivan järjettömiä, mutta sittenkin kentällä on yleensä ollut sellainen miehistö jonka olisi pitänyt pystyä kääntämään ottelut voitoiksi.
Brian Kiddin osuuttakin huonoon menestykseen on täällä mietitty, mutten itse kyllä jaksa uskoa että yksi mies voisi muuttaa menestyvän joukkueen joukoksi "toisen luokan potkupalloilijoita". Ja pelaajathan ovat myös osoittaneet tukensa Kiddille, joten ainakaan Heidän suhteessaan ei pitäisi olla mitään vikaa.
Enpä tiedä - minulla itselläni ei vielä ole päällä mitään "Maailmanlopun tunnelmaa", vaan maltan vielä odottaa kurssin kääntymistä parempaan. Mutta mielenkiinnolla odotan minäkin noita vuosikokouksen tuloksia ja niiden seuraamuksia.